Eind 2022 hebben we onze klanten uitgenodigd om deel te nemen aan ons klanttevredenheidsonderzoek. Ook bij deze bevraging hebben veel van onze klanten de tijd genomen om hun tevredenheid met ons te delen en aan te geven waar thyssenkrupp Materials Belgium als groothandelaar in rvs, staal en aluminium in kan verbeteren.
Een ruime meerderheid geeft aan zeer tevreden te zijn over onze dienstverlening: 83% geeft het cijfer 8, 9 of 10. Een mooie score die ons trots maakt en ons stimuleert om het komende jaar weer vol vertrouwen voor jou aan de slag te gaan met het leveren van halffabricaten, met bewerkingen zoals lasersnijden of ondersteuning te geven op vlak van projectbeheer of digitalisatie.
Hieronder zetten we de belangrijkste uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek op een rij en vertellen we met welke topics we aan de slag gaan om onze dienstverlening nog beter af te stemmen op jouw wensen.
Om een zo duidelijk mogelijk beeld te krijgen, hebben alle klanten waar we het afgelopen jaar mee hebben samengewerkt, een uitnodiging gekregen om deel te nemen. Ruim 22% heeft de vragenlijst volledig ingevuld. 27% is gestart met het invullen van de vragenlijst.
Onder de deelnemers zijn verschillende geschenken verloot waaronder een Kamado BBQ, twee wijnproeverij-pakketten en drie Google Nest Hubs. De winnaars werden verwittigd en hebben hun geschenken intussen al in ontvangst genomen.
Onze klanten waarderen voornamelijk de relatie met hun contactpersoon binnen thyssenkrupp Materials Belgium en de manier waarop de contacten met de klant verlopen. Ze zien onze specialisten als adviseurs en als meedenkende partner die hen helpt bij de uitdagingen tijdens hun dagelijkse bezigheden. Onze vriendelijke medewerkers kennen onze klanten. Ze weten met welke activiteiten zij bezig zijn, komen pro-actief met voorstellen om processen te verbeteren of zoeken naar last minute oplossingen om klanten verder te helpen. Klanten appreciëren ook onze flexibiliteit, de kwaliteit van onze bewerkingen en de korte doorlooptijden voor offertes en orders.
Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten. Klanten vragen om hun leveringen te kunnen opvolgen via een track and trace systeem. En verwachten dat we nog sneller en flexibeler worden op vlak van levermogelijkheden.
Ondanks onze bestelmogelijkheden via www.onlinelaserworks.be en via EDI vragen klanten om het volledig assortiment online te kunnen raadplegen. De meest gevraagde functionaliteiten zijn:
het inzien van het assortiment
inzage in klantspecifieke prijzen
een indicatie van de beschikbaarheid
We werken momenteel aan een B2B portaal waarin onder andere deze functionaliteiten zijn opgenomen.
We willen niet alleen een leverancier zijn, maar ook een partner die met de klant meedenkt en proactief inspeelt op hun specifieke vraag. Onze geëngageerde medewerkers kennen hun klanten goed en doen hun uiterste best om te voldoen aan hun wensen op vlak van rvs, staal en aluminium.
Naast het uitgebreide assortiment in onze eigen magazijnen, bieden we een breed assortiment in onze centrale magazijnen in Duitsland en Nederland. Hebben we het daar niet op voorraad? Dan gaan we aankopen op de internationale markt zodat onze vaste klanten alsnog het materiaal geleverd krijgen dat ze nodig hebben.
En dat geldt ook voor bewerkingen. We hebben diverse interne bewerkingsmogelijkheden waaronder lasersnijden. Maar voor veel klanten laten we ook materiaal extern bewerken. Voor sommige klanten produceren we zelf complete halffabricaten.
We zijn flexibel als het gaat om het oplossen van problemen. Is er iets met een levering? Dan lossen we het op en daar doen we niet moeilijk over. We zijn voor veel klanten een verlengstuk van de organisatie en worden gezien als een partner.
In de loop der jaren hebben wij enorm veel kennis vergaard van de producten, van de productieprocessen, van onze klanten, van de sectoren waarin ze actief zijn en vertalen deze kennis steeds naar gepaste oplossingen. Ontbreekt de klant interne knowhow, kent de klant de oplossing niet of weet hij niet welk materiaal en bewerking hij best uitvoert voor een specifieke toepassing? Dan kan hij te rade gaan bij onze specialisten voor het juiste advies.
Met onze eigen fabrieken en service centra kunnen we voor elke complexe klantvraag wel een geschikte oplossing bieden. Met ons uitgebreide thyssenkrupp netwerk, is er altijd wel een thyssenkrupp bedrijf dat kan helpen met specifieke bewerkingen of leveringen in andere landen.
We behoren ook tot een internationaal concern dat financieel stabiel is en zekerheid geeft. Dit is ook een van de vele redenen waarom klanten bij ons kopen. Zeker bij grotere projecten waarbij voorfinanciering een struikelblok kan zijn.